Skip to content

votcă şi mujdei

Sunday, 21st February 2010

de data asta n-am ce să vă fac. e cu p. dacă s’teţi minori sau femei sensibile, poate c-ar trebui să-nchideţi ochii când vedeţi cuvintele alea şi să-i deschideţi când sunteţi pe stradă. doamne-fereşte!, poate vi se-ntâmplă.

eu mă vântur mult prin oraş. ba cu ratb-ul, ba cu pejosu’, ba cu câte-un taxi. conjunctura din ultimii ani a făcut ca eu să fiu nevoită să merg numai pe la orele mai târzii, că deh!, aşa se-ntâmplă. şi nu ştiu dacă aţi aflat până acum, dar iluminatul public în bucureşti nu-i cine ştie ce. or fi fost românii primii din europa cu lămpi de gaz pe post de iluminat public, da’ vremurile alea au trecut de multicel.

distracţia adevărată începe de-abia când nu mai ai treabă pe câte-o stradă principală, ci pe-alea secundare, băgate printre blocuri/case şi care, absolut evident, sunt neiluminate. sau, dacă sunt, e ca şi cum n-ar fi. că de ce-ar fi becuri pe ele, să vezi prin ce gropi şi canale cazi. dreacu’, ce pretenţioşi, c-altfel vă cam place adrenalina, fir-aţi voi.

eram acu’ vreo două sau trei seri, pe undeva pe la şase juma’, aproape şapte seara, pe legendara olari. strada asta e undeva pe la piaţa pache protopopescu şi-are, cum ar veni, mai multe bucăţi instituţii publice pe ea: unul dintre liceele, pardon, colegiile de bon-ton ale capitalei, o direcţie de protecţia copilului şi-un oficiu de stare civilă (sau cel puţin asta era când am intrat acolo ultima dată). de asemenea, minunata stradă se intersectează şi cu “g-ral ipătescu”, care-i importantă pen’că blu’zz-u’ e acolo, ăsta fiind un băruleţ de mare angajament. alcoolic, desigur.

e, şi cum veneam eu dinspre foişor înspre moşilor pe sus-numita olari, ajung la intersecţia cu ipătescu. văd că vine o dacie galbenă de pe ipătescu şi zic că totuşi ar trebui să mă dau mai încoace (că pe trotuar îţi rupi gâtu’, literalmente, dacă mergi p-acolo); “mai încoace” – în cazul de faţă -, presupunând să mă urc pe un munte d-ăla de zăpadă necurăţată (străduţă secundară, v-am zis).

şi mă urc. şi văd dacia că frânează. avea şi geamul din dreapta jos. gata, pân-aici mi-a fost, or să se dea doi jos de-acolo, cârpa pe mufă şi gata. dar nu. fac vreo doi paşi în spate şi arunc un ochi în maşină. şi când colo, ce să vezi, cretinu’ de şofer (care cred că era puţin, da’ numa’ puţin pilit), cu pula sculată şi cu dreapta prestând. până să am timp să… dracu’, să-mi fac loc să fug (că nici unde să fug n-aveam), vine şi replica:

– fata, cât iei pentru un oral?

am crezut că borăsc. însă, ca niciodată, am avut inspiraţia să mă-ntorc cu spatele şi să plec. la câteva fracţiuni de secundă, a plecat şi ăla. (chestie care m-a cam pus pe gânduri, da’ am zis săru’mâna şi mi-am văzut de-ale mele).

să recapitulăm. avem una bucată străduţă laterală, foarte spre extrem de neiluminată, foarte circulată, cu (absolut întâmplător) şcoală la trei sute de metri de locul unde m-am intersectat eu cu lobotomizatu’ ăla şi bar cam la zece metri faţă de acelaşi loc. eu – singură, îmbrăcată-n blugi negri, cu palton lung pe mine şi cu un fular tras peste toată faţa, că mi-era frig, fără să am la mine vreun spray (şi-un deodorant ar fi bun) sau vreun briceag şi fără să ştiu să mă bat, căţărată pe-un maldăr de zăpadă într-un echilibru precar, cu idiotu’ ăla face-to-faceanddick.

ce dracu’ faci? ţipi? nu te-aude nimeni. ce dacă acolo-s şi direcţia de protecţia copilului, şi oficiul stării civile (sau ce dracu’ e), care ar trebui să fie păzite. repet, ce pizda mă-sii de treabă faci? păi ce să faci, poate ai noroc să povesteşti pe-un blog chestia asta.

evident că nu-i nici prima şi nici ultima când mi se-ntâmplă. prin toamnă,când m-a urmărit unu’ cu uniformă de la pază şi cu insignă de la ministerul apărării la rever prin cişmigiu, fix în faţa primăriei capitalei, am făcut un experiment. am povestit pe-un forum ce şi cum. patru femei (patru, da? pa-tru), care fiinţau la ora aia virtual, mi-au confirmat că ăla era de mult p-acolo, că fuseseră şi ele urmărite şi agresate (din fericire, numai verbal) şi că ăla tot dispare şi reapare, cu câte-o altă uniformă.

câteodată îmi vine să iau tot spiritul civic, să-l fac bile-biluţe şi să vi-l înfig în cur. nimeni, niciodată n-o să sară pentru tine. nimeni nu-şi riscă pielea pentru nimeni, poliţia nu există (iar dacă există, da dovadă de-o tâmpenie şi de-o corupţie de-ţi vine să-ţi iei câmpii). şi rămâi tu cu tine, pentru tine.

fix de-asta am să am, de acum încolo, un spray la mine. varianta cu briceagul mai rămâne de studiat, pentru că trebuie ştiut cum să foloseşti în cazuri de genul ăsta un cuţit.

dracu’, există şanse să devin ciomu II, dacă e p-aşa. şi să-mi fie iertat scepticismul, da’ lobotomizaţii ca ăla din dacie n-au să dispară. au un instinct de supravieţuire care suplineşte cu (prea mult) succes prostia nativă.

11 Comments
  1. Monday, 22nd February 2010 1:35 AM

    sunt foarte puţini ăia care sar, dar sunt.

    şi, din câte ştiu, vis-a-vis de blu’zz e o secţie de poliţie. sau nu?

  2. Monday, 22nd February 2010 6:55 AM

    ştii tu vorba aia cu excepţiile.
    nu ştiu să fie secţie de poliţie. e!?

    LE: dap, e.

  3. Tudor permalink
    Monday, 22nd February 2010 10:14 PM

    Pot sa spun ca si eu am avut o intalnire scurta cu un gibon d-asta. Fix langa blu’zz. Era vreo 10 juma cand ma intorceam de la antrenament.Abia apuc sa observ cu coada ochiului stang cum se apropie un cocalar dezorientat de mine. Imi zic : Ori imi cere o tigara si-i proptesc una intre ochi, ori ma intreaba cat e ceasu si-i proptesc una intre ochi. Dar nu a fost niciuna. Apropiindu-se putin, m-a intrebat pe un ton care denota o prostie profunda, lucru care-l facea aproape inofensiv, daca stiu un “cuibusor” prin adropiere… A doua oara a fost mai specific : “Cuibusor de p_ z _e”… :-?? A da, si eram fata in fata cu sectia de politie , nu ca asta ar avea vreo relevanta, nu ?

  4. Monday, 22nd February 2010 10:31 PM

    adică nu ţi-a făcut nimic grav, alde spray în ochi şi smuls rucsacu’ din spate, nu? că pe chestia aia ar merită să te pun să scrii un guest post. (şi vorbesc foarte serios.)
    ce relevanţă, frăţică. io am nişte bănuieli cum că prin casele alea mai activează cu succes şi nişte cuibuşoare, dat fiind c-am văzut nişte lume mai dubioasă. în fine.

    băi, prostia nu îi face inofensivi, asta e problema. au instinctul ăla de supravieţuire. culmea, eu îl asociam inteligenţei umane, nu celei animale. mare greşeală.

    şi, când ne vedem, am de gând să tratez cu tine problema spray-ului. da’ serios, nu ca până acuma.

  5. Thursday, 25th February 2010 12:05 AM

    mujdei ii zice acum la…
    am imbatranit! 🙂

  6. twinkle permalink
    Thursday, 25th February 2010 12:52 AM

    am aflat ca pentru aparare exista un “bat” minune, scurt dar care se lungeste prin adaos de segmente (bastont elescopic de aparare). materialul este otel sau ceva asemanator. si mai stiu varianta “bataii cu ziarul” a la brasoveni. bluzz e de-a dreptul dosit, desi sunt 2 pasi pana la bulivar. si doseala vine la pachet cu peripetii in noapte. nasol…

  7. Thursday, 25th February 2010 10:13 AM

    miRcea, e mai mişto cu metafore d-astea. ce, să-mi intre toţi obsedaţii (cu certificat de la medic) pă gloabă?! 😆

    twinkle, da, ştiu de băţul telescopic. problema e dacă ştii să-l foloseşti corespunzător şi cât de repede o faci. există riscul să te ciomăgească (haha, ce eufemism drăguţ) ăla fix cu băţu’ tău telescopic. plus că-n cazul de faţă îmi folosea la fix nimic. poate doar să i-l bag ăluia în cur sau ceva.
    aceeaşi discuţie e şi la briceag. ştii să-l foloseşti? cât de repede poţi s-o faci? sigur nu te pierzi cu firea şi-l laşi din mână? în general, pentru orice fel de arme e nevoie de un pic de tehnică şi antrenament, cât să nu te-omoare cu a ta.
    cât despre doseala lu’ blu’zz… stai să vezi numa’ doseală d-adevăratelea.

  8. Monday, 8th March 2010 11:04 PM

    Cam aiurea intamplarea dar nu pot sa nu remarc ca omul are circumstante atenuante: erai intr-o zona in care stia el ca se gasesc amatoare si nu a reactionat aiurea la refuz. Ca il interesau serviciile respective e treaba lui si pe riscul lui deci nu comentez. Despre partea cu cutitul la tine tot ce pot sa spun e ca e o idee extrem de proasta. In primul rand e ilegal sa ai briceag/cutit cu lama mai mare de 8,5cm sau asa ceva la tine. Cu unul legal chiar daca ai avea suficienta tehnica sa lovesti bine tot nu ai face mare lucru, maxim o zgarietura care sa-l enerveze si mai tare. Pe de alta parte daca esti prinsa de “oamenii legii” cu o asemenea arma la tine primesti amenda clar si eventual si un dosar penal. Aceeasi chestie este valabila si pentru bastoane telescopice si alte instrumente asemanatoare. Te sfatuiesc sa folosesti un spray lacrimogen de calitate si sa eviti sa te plimbi singura noaptea prin zone dubioase.

  9. Monday, 8th March 2010 11:19 PM

    1. eram la 200 de metri de unul dintre liceele de foarte bon-ton, reţine chestia asta.
    2. un briceag nu are lamă de 8.5 cm. sau, mă rog, alea de la victorinox, cu care cochetez eu, ştiu că n-au.
    3. tocmai de-aia nici nu-mi iau.
    4. citeşte comentariile de mai sus, ai să vezi că s-a ajuns la aceeaşi concluzie.

  10. Medinna permalink
    Sunday, 28th March 2010 2:51 PM

    Am cateva experiente similare dar nu m-am putut aduna incat sa le scriu.

  11. Sunday, 28th March 2010 3:44 PM

    păcat.

Comments are closed.