Skip to content

lefkada

Saturday, 5th October 2013

mă gândeam să scriu ceva mai mult şi mai bine pe tema asta, dar n-am pic de răbdare. ca idee, a fost bine.

  • am aflat ce mi se întâmplă când conduc până la epuizare – nu-mi dau seama că-s obosită.
  • am vrut să cumpăr un bouzouki. mic, trei corzi. am rămas cu vrutul.
  • uneori, e bine să-ţi laşi punga de cd-uri aduse de-acasă deoparte şi să mai asculţi şi radiouri locale. yannis spathas, “ta mistika tou dromou” e un album superb, vechi de vreo 14 ani, pe repeat de când m-am întors.
  • în timpul tuturor scufundărilor făcute la marea neargă (cu excepţia tyulenovo, unde am avut un pic de baftă), m-am tot întrebat de ce naiba m-am apucat eu de chestia asta. răspunsul e simplu, egremni şi porto katsiki. am apucat doar nişte snorkeling, dar marea ionică e mişto şi la trei metri adâncime.
  • că veni vorba, centrul de scufundări din nidri are program de direcţie de taxe şi impozite. spre deosebire de cel din fiskardo, din kefalonia, care e vizibil pe vreo trei străduţe, deschis cam oricând şi foarte abordabil.
  • a propos de fiskardo, arată demenţial. mi-a plăcut.
  • să le trăiască egnatia odos. e impecabilă, de la semnalizare la cât de rapid treci prin staţiile de taxare. nu prea are spaţii de servicii, dar – la viteza cu care treci de bucata asta de drum -, nici nu contează.
  • revenind la lefkada, nu prea găseşti pos-uri prin magazine. nici în alea de suveniruri. nici în lefkas, nici în nidri, nici în vasiliki.
  • e relativ greu să găseşti o plajă care nu are blue flag. viaţa de turist e grea pe insula asta. grea rău.
  • am de dus două filme la developat. până atunci, am făcut un experiment pe instagram cu pozele de-acolo. concluziile-s interesante.
  • am găsit în lidl-ul de lângă lygia ciocolată nesquik. bună de leşini, evident.
  • o xourgas, prima tavernă în care am aterizat în concediul ăsta, are un patron român. în lygia e. tot acolo, am văzut şi un velier simpatic foc pe care-l chema “yorkshire lass”.

aveam nevoie de tura asta de grecie ca de aer. mi-am luat nişte sticle de oxigen, ăăă, ouzo pe post de rezerve strategice şi mi-am adus aminte nişte lucruri de bun-simţ. spre exemplu, cât de mişto e să am doar albastru în faţa ochilor.

i’ll be back for some diving.

Comments are closed.