Skip to content

Săracii copii cu pensie (I)

Sunday, 15th November 2009

N-am nici cea mai mică idee de cum Dumnezeu să spun ceea ce vreau să spun. E greu, pentru că-s chestii de viaţă, absolut esenţiale întru supravieţuire şi mulţi, dar extrem de mulţi dau p-afară de ipocrizie şi de comoditate şi de mârlănie, etc.

Chestii de viaţă… Da, căsătoria mi se pare cea mai imbecilă chestie pe care o poate face un cuplu. Îmi este absolut imposibil să accept raţiunile pentru care cineva ar oficializa ceva ce-i numai al lui şi al persoane iubite. Nu văd de ce tre’ să ai o bucată de hârtie pe post de garanţie a faptului că eşti iubit, la fel cum nu pot să realizez motivele pentru care femeile îşi doresc atât de tare hârţoaga. Şi nu, nu vreau să aud argumentele cu statutul şi cu garanţia, pentru că la fel de uşor cum semnezi cu pixu’-n mână, poţi să şi divorţezi.

Ce ţi-e şi cu divorţurile astea…! Da, cândva am trecut şi eu prin aşa ceva, din postura copilului-devenit-minge-de-ping-pong şi scriu textul ăsta cu furia subiectivă a unui om care nu a înţeles la timpul potrivit de ce. Şi care are, ca urmare, nişte sechele.

Spre exemplu, părerea despre instituţia căsniciei. Sau faptul că-s extrem de circumspectă în privinţa unui copil, din simplul motiv că n-am să pot avea niciodată certitudinea asupra faptului că o să crească într-o familie şi că s-ar putea să-l fac să treacă prin nişte lucruri pe care nu i le doresc nici măcar celui mai crunt om de pe planetă.

Văd în jur din ce în ce mai multe cupluri cu copii măricei, de 12 – 13 ani, care ajung să divorţeze. Îmi vine să urlu când mă uit în ochii copiilor şi văd ce văd (dacă o să faceţi vreodată experimentul ăsta, chiar şi netrecând printr-o experienţă de genul ăsta, or să vă apuce tremuricii).

Şi-mi vine să mor când ştiu că toată nebunia de mai apoi se trage din beţia începutului, din inconştienţă. E frumos, nu-i bai. Numa’ să n-apuci să faci un copil şi să-ţi dai seama că nu l-ai făcut cu cine trebuie.

8 Comments
  1. Sunday, 15th November 2009 11:24 PM

    îţi recomand vreo cinci-şase sezoane sănătoase de m*a*s*h, să te pregătească, aşa, de începutul vieţii de după postul ăsta.

  2. Sunday, 15th November 2009 11:39 PM

    eu zic să jucăm freesbee cu dvd-urile arse cu m*a*s*h.

  3. ioana permalink
    Monday, 16th November 2009 12:05 AM

    m-da. sa nu crezi ca pe vremuri oamenii faceau copii cu cine trebuia neaparat, dar nu se purta/putea divorta. erau si atuncea multi nefericiti, chiar mai multi, doar ca nu pare in fotografii asa. e foarte greu sa-i faci exact cu cine trebuie, cand trebuie sa-i faci mai devreme in viata, inainte sa te cunosti. dar daca nu-i face nimeni, din ce pensie pentru noi!?! nu cred ca toata viata e facuta sa fie fericita, altfel, pentru ce ne-am mai stradui?

  4. Monday, 16th November 2009 12:27 AM

    singurul lucru care mă deranjează e graba cu care se aruncă-cu-capul înainte şi din cauza căreia fac praf nişte începuturi de vieţi, asta-i tot.

  5. Thursday, 19th November 2009 8:38 PM

    Ce nu te omoara, te face mai puternic. Cica. Oricum, nu merita a-ti bate capul cu ei, nu au cunoscut niciodata o alta lume si fiecare se descurca in mediul lui. Da, nu, poate nu, poate da, ce-i cert e ca e, n-ai ce-i face. Cat despre casatorie, e mai mult o dovada a devotamentului si a increderii pe care o ai (daca nu pentru totdeauna) fata de persoana respectiva, la momentul respectiv. Desigur, nu schimba relatia, doar o face oficiala si este inregistrata, iar viitorul copil nu va fi din flori, dar pe langa toate astea, o consider o dovada de incredere, nimic mai mult. Iar daca se intampla sa ramana copilul singur, in cel mai bun caz va avea un exemplu de “asa nu”.

  6. Thursday, 19th November 2009 8:40 PM

    “distruge”, nu “omoara”…of

  7. Thursday, 19th November 2009 9:10 PM

    ba nu, ai zis bine. tot dracu’ ăla e.
    cât despre copchil, dacă recunoscut, atunci nu-i din flori. cum ar veni, poa’ să poarte numele lu’ ta-su’ şi fără ca părinţii să fie căsătoriţi.
    da’ ce zici tu cu devotamentul e corect. 🙂

  8. Friday, 20th November 2009 7:40 PM

    “ce nu ma distruge ma face mai puternic”, deci oricum nu puteam s-o folosesc neatinsa.

Comments are closed.