Skip to content

Gânduri de sâmbătă seară

Saturday, 6th June 2009

Am terminat de citit “Muzicofilia”, a lui Oliver Sakcs. Şi-am găsit răspuns la nişte întrebări mai vechi de-ale mele. Şi-am constatat, pentru a mia oară în viaţa asta, de ce omul e o fiinţă muzicală prin esenţă. De la cazurile de muzicofilie apărute din senin după o traumă cerebrală, la temperarea mişcărilor specifice bolnavilor de Parkinson şi la geniile muzicale cu IQ de sub 60, muzica uneşte oameni şi e văzută ca un ultim medicament, mai presus de orice substanţă chimică. Recomand cartea asta cu tot sufletul, e una dintre puţinele cărţi despre neurologie pe înţelesul tuturor;  o să aflaţi sau o să aveţi confirmarea faptului că cel mai uimitor organ este creierul uman.

Şi dacă tot m-am apucat să vorbesc despre cărţi, tre’ să spun că m-am apucat de vreo trei cărţi în acelaşi timp şi intenţionez să o încep şi pe a patra. “Cuponul fals” de Tolstoi, “Craii de Curtea-Veche” a lui Mateiu Caragiale, “Toate focurile, focul” de Cortázar. A patra era “Maitreyi”, pe care vreau să o recitesc. Ah, da, pe  Cortazar mi l-am luat de la biblioteca Institutului Cervantes, pentru că habar n-am când o să ajung să îmi mai cumpăr nişte cărţi. Şi am o listă foarte lungă. Şi nu am terminat “Maestrul şi Margareta” – am început-o undeva de Paşte şi începută a rămas. Mă ocup eu de toate…

Mâine plec pe coclauri, undeva pe lângă Vulcanii Noroioşi, să-mi văd nişte prieteni, să mă simt bine, să mă bată vântul şi soarele, să fie bine. Mă duc şi să fac ceva poze, sunt nişte peisaje superbe în zona aia.

Mi se confirmă faptul că the more I see, the less I know. Pe cuvântul meu, cu cât trec prin mai multe, cu atât rămân fără informaţii, fără reacţii, fără cuvinte, fără muzică — asta doare cel mai tare, de departe. Da’ tre’ să recunosc că uneori vreau să las naibii filosofelile astea crunte, să-mi iasă din cap, poate n-aş mai avea atâtea griji. Nu ştiu, zic.

2 Comments
  1. Monday, 8th June 2009 11:09 AM

    mult mai buna tema asta de blog, jur. cealalta era ametitor de plina de info

  2. Monday, 8th June 2009 11:10 AM

    Multumesc! *blushing*

Comments are closed.