Skip to content

Bla-bla-urile ministrului

Thursday, 12th March 2009

Scrisesem aproape jumătate de articol, când laptopul a început să dea diverse rateuri. În fine, cert e că mi-a plăcut ideea Monicăi, şi – dacă scanerul meu ar fi fost întreg şi valabil, astăzi citeaţi articolul scris de mână. Când oi găsi pe cineva cu un scaner care să funcţioneze, vă promit că o să vă las să îmi descifraţi scrisul.

Acum, nici nu mai ştiu despre ce era respectivul articol. Dar deja nu ma contează, pentru că văd tot soiul de persoane la Antena 3, discutand despre ora de religie din şcoală.

Cu care nu sunt de acord. Nu văd de ce trebuie ca elevul să fe obligat să studieze toate aberaţiile alea când ar putea să facă o oră în care măcar să înveţe ceva util. Sau să nu o facă.

Să nu se înţeleagă greşit, nu am nimic cu cu nimeni, fiecare crede în ceea ce vrea. Dar hai să păstrăm chestia asta acasă, în intimitate şi la alegerea fiecăruia. Pentru că iarăşi nu mi se pare corect ca toată lumea să fie obligată să studieze ortodoxismul. Sau  – altă aberaţie de zile mari – să stăm cu icoanele înşirate pe pereţi.

Mai ales că la orele astea nu se întâmplă absolut nimic care să aibă într-adevăr legătură cu religia şi nu are prea mare efect asupra moralităţii elevilor. Vi se pare că a scăzut cumva gradul violenţei în şcoli de când s-a introdus marea oră de religie?

E imposibil să aduci numai porofesori deschişi la minte, care să fie conştienţi de ceea ce se întâmplă în ziua de azi şi să vină la ora de religie şi să spună “Asta e oră pentru voi, iar dacă voi aveţi nevoie acum să discutăm despre sex, atunci despre asta discutăm”.

P.S.: Discuţia este reală.

6 Comments
  1. Doamna Mama permalink
    Thursday, 12th March 2009 12:05 PM

    In ziua in care se va pune asa problema, vom fi extrem de departe! Imi pare extrem de rau sa o spun, dar nivelul a scazut extrem de mult sub cel din ’89!

  2. Thursday, 12th March 2009 12:14 PM

    Uite, ca mai sunt oameni foarte deschisi, dar sunt atat de rari, incat sunt cantitate neglijabila pe langa ceilalti.
    Nivelul a scazut, da, pentru ca se fac tot soiul de experimente nereusite. Vezi Andronescu, partea I si partea a II-a.

  3. Doamna Mama permalink
    Thursday, 12th March 2009 1:07 PM

    De ce dai exemple din astea? Mai usor e sa dai din celelalte!
    Exemple gen Andronescu si toti predecesorii ei vor sa reinventeze “apa”, ca sa nu spun “apa calda”. Consider ca multe generatii formate inaintea lui ’89 chiar au facut cate ceva, deci au fost extrem de bine pregatiti. De fapt, pe ei “ii fura” Vestul. De ce oare???? Pentru ca sunt slab pregatiti?????
    “Mai binele e INAMICUL binelui!” spune o vorba din popor.
    Vorbeai de ora de religie. Eu as vedea altfel aceasta materie – o analiza la nivelul scolarului a tuturor religiilor. O comparatie, dar fara a spune ca una e mai buna si alta mai rea! Asta ar conduce in timp la INTELEGEREA tuturor aspectelor si la preluarea in cultura globala a lucrurilor esentialedin fiecare. Daca am reusi sa INTELEGEM si nu sa luam ad literam fiecare invatatura din diferitele religii am reusi sa devenim mai intelepti.
    Imi vin tot felul de idei si comparatii acum, dar ma opresc aici ca sa nu aduc atingere vreunei persoane, fiindca nu e cazul.

  4. Thursday, 12th March 2009 8:23 PM

    Pai cam asta ar fi si ideea mea. Dar sa nu fie predata de absoventi de teologie, ci de profesori de istoria religiliilor.
    Eh…

  5. Friday, 13th March 2009 7:34 AM

    Ma, nu stiu ce sa zic. Icoanele n-au ranit pe nimeni. Nu-ti plac nu te uita la ele sau nu le baga in seama. Cu ortodoxismul iarasi, se poate duce usor nota ca nu vrei sa faci dintr-un motiv sau altul. Nu merita sa-ti bati capul cu probleme de genul asta. Adevarat, fiecare cu ale lui, ideal ar fi sa ne alegem noi optionalele, dar avand in vedere ca nu suntem scosi dintr-un film american, eu zic sa stam si sa rabdam, ca adevarul e ca in calitate de elev….prea multe nu poti sa faci.

    Apropo de profu care e dispus sa vorbeasca discutii…aveam noi prof. de religie..era…incerc sa-ti dau un exemplu pe care il stii….Era ca si cum ne-ar fi predat un fotbalist. Cu o mandrie (si o ura de americani) in el…cum rar vezi. Plus, el ne povestea cum se plimba in Golf-ul profului sau de master, cum frasu’ , tasu’ nu mai stiu cine, a facut bani ca are firma de transporturi…ce sa mai…

    Si acum fie intre noi vorba ca tot suntem colegi si stii cum e frontul la noi, nu prea stiu ce s-ar putea preda ca sa capteze si sa multumeasca acea parte de clasa la care incerc sa ma refer pe cat de subtil posibil.

  6. Friday, 13th March 2009 10:17 AM

    Ti-am editat comentariul pentru ca nu vreau date concrete. Mi s-a intamplat sa am ocazia sa conversez cu niste persone destul de dubioase si chiar nu vreau sa intru in alte belele.

    Profesori sunt de toate felurile, asta si incercam sa spun. Stai linisitit, profesorul de care am vorbit eu aici a stat vreo trei luni in scoala, dupa care a plecat.

    Mai bine nu s-ar preda. Vodca si iarba sunt suficiente. 😛

Comments are closed.